FAQ – Vanliga frågor
1. Vad är Inatur.se?
Inatur.se är den bredaste portalen för svenska naturupplevelser och är öppen för alla arrangörer av naturupplevelser i Sverige.
Inatur / Nordic Travel i Skåne AB äger och driver marknadsplatsen Inatur.se. Marknadsplatsen använder bokningsplattformen Citybreak.
2. Hur betalar jag min bokning?
Vi accepterar betalning via VISA och MasterCard, du betalar direkt i samband med bokningen. Om det är mer än 30 dagar till ankomst finns möjligheten att delbetala 20% vid bokningstillfället, full betalning ska vara erlagd senast 29 dagar före ankomst.
3. Bekräftelse
När din bokning är genomförd skickas en bekräftelse till din e-post. Om delbetalning sker skickas ingen ny bekräftelse vid slutbetalningen utan den bekräftas direkt på din skärm.
4. Är det säkert att lämna ut kortuppgifterna?
Vi använder oss av Payex som är Nordens ledande leverantör av betaltjänster, och som är en säker betalningslösning.
5. När får jag mitt Jakt/Fiskekort?
I de flesta fall är det bokningsbekräftelsen som du får till din e-post som du skriver ut och tar med. Om det för någon produkt hanteras annorlunda så framgår det tydligt i informationen på produktsidan.
6. Var hittar jag kartor som visar jaktområdet jag bokat?
På många sidor finns det en länk till kartan under ”Läs mer”. I andra fall kan det vara så att du får karta i samband med den genomgång du får på plats.
7. Vad händer om jag behöver avboka?
Avbokningskostnaden är beroende av tidpunkt för avbokning, se våra Bokningsvillkor.
8. Hur kommer jag i kontakt med er?
Du når oss via e-post bokning@nordictravel.se eller telefon 0411-23 66 00, våra öppettider är vardagar mellan 09.00 – 17.00. För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ser vi helst att du skickar e-post.